Thursday 14 July 2011

Aku Kaya, Aku Taiko!!

"Aku kaya, aku ada duit!! aku boleh beli orang jaga aku!! aku nak pukul orang ke aku nak langgar orang ke aku  punya hal!! kau jaga kau punya hal, aku jaga aku punya hal!! jangan sampai aku buat kau melutut!!"

Hebat tak dialog diatas ini? : )   (dah macam skrip dialog KL Gangster 2 pulak)

Matlamat entry saya adalah...Duit kita banyak dalam cara halal atau haram sekalipun...Allah yang berikan! nak bukti? Kita main judi ke.. kita kerja ke hebat macamana sekalipun...Allah dah rancang perjalanan hidup kita...Tiada rahsia dariNya yang dapat kita lari...Walaupun kita bergerak secara sulit mahupun berbisik sekalipun...Gerak hati kita sudah ditetapkan oleh Allah SWT...

Walaupun sejahat-jahat kita sekalipun sebagai orang islam...2 Malaikat sentiasa menemani kita dan Allah sentiasa perhatikan kita...Kita kepala kongsi gelap ke, kita perdana menteri ke, kita raja ke, Maut sentiasa menanti kita...SAYA YAKIN ANDA TIDAK TAHU APA AKAN BERLAKU 30 MINIT AKAN DATANG BETUL? Walaupun anda sudah ada rancangannya...Pada yang suka menjatuhkan orang, nasihat saya adalah anda balik rumah pun buka pintu seorang diri...Kalaulah ada orang ketuk anda macamana agaknya perasaan masa itu?

Walaupun orang itu jahat tetapi tiba-tiba dia kaya dan pandai tetapi masih jahat! Anda jangan cemburu dan bimbang...Itulah ujian untuknya...Berdoalah pada Allah supaya hilangkan sifat angkuh dan bongkak mereka..

Allah sudah menguji umat terdahulu sebagai sejarah untuk kita ingati, Jadi kita masih lagi diuji dengan ujian nya sehingga nyawa dicabut olehNya...

PS - Ujian hebat Allah SWT adalah kesenangan...Bersyukur dan selalulah ingat padaNya "Pandangan Saya"

9 comments:

  1. kna sntiasa brsykur ats apa yg diberiNya :D

    ReplyDelete
  2. yup setuju,apa2 pun yg kita lakukan kena ingat padaNya..sentiasa ada yg menjaga kita..besarnya pangkat kita,itu hanya dunia semata..Akhirat sana kita semua adalah sama...;)

    ReplyDelete
  3. kakak setuju...semua Tuhan yang tentukan

    ReplyDelete
  4. setiap manusia yg di lahirkan ke dunia ni di sertakan bersama rezeki untuknya, kan??

    ReplyDelete
  5. Untuk semua..

    Kita yang buat keputusan untuk jadi baik ataupun tidak...Tetapi Allah sudah pun tahu dan merancang perjalan kita...

    :)

    ReplyDelete
  6. kalau solat tak tinggal, tak dajal orang, duit bersih cukuplah...

    itu pun blum tentu semua dapat buat kannn

    ReplyDelete
  7. Jika Allah nak tarik nikmat sesuatu tu, dalam sekelip mata je boleh hilang

    ReplyDelete