Thursday, 27 October 2011

Pentingkah Orang Melayu Di Dunia?

Sabda Nabi SAW:Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun merangkak di atas salji. (Al-Hafiz Abu Naim)
 
Setelah berbulan cuti dari berblog...kini saya kembali dengan persoalan yg jarang-jarang orang perbincangkan topik ini. TETAPI jawapannya sudah dijawab Rasulullah sebelum orang TIMUR tahu lagi. Hadith diatas menceritakan kebangkitan tentera yang akan bersama Imam Al-Mahdi dan Nabi Isa untuk menentang Dajjal Laknatullah dan pengikut-pengikutnya mereka yang menyembah syaitan dan menjadikan Dajjal sebagai tuhan mereka.

Persoalannya pentingkah orang melayu dalam selok-belok dunia ini? sebelum saya menjawab soalan ini. Saya ingin bertanya anda. TIMUR itu dimana? dan majoriti penduduk adalah siapa? Sudah tentu anda akan menjawab. "Timur ini melitupi Thailand,Indonesia,Brunei,Sri Lanka,Cambodia,Vietnam,China,Taiwan,Jepun dan akhirnya malaysia." anda memang bijak. Majoriti orang timur adalah? "Islam" dan sejarah orang timur mula dikenali dengan orang? "MELAYU" jadi jawapannya anda akan jawab dengan senangnya. Tetapi diantara negara-negara timur ini. malaysia adalah yg dianggap "Golden East" oleh para pengkaji sejarah dan ahli usahawan. Anda tidak pelik apabila dunia sekeliling kita dalam huru-hara akibat bencana alam dan perang yg tiada hentinya. malaysia masih aman dan kita masih boleh tidur dengan nyenyak.  
Kata-kata Rasulullah mengenai kebangkitan timur menceritakan perihal serumpun kaum yg paling hebat didunia. Adakah sejarah melayu hebat? YA!! jikalau tidak mengapa BRITISH berusaha menutup dan memanupulasi sejarah KITA. Mengapa mereka berusaha mengambil SINGAPURA dari KITA? Dajjal tidak sebodoh kita. Dajjal tahu kata-kata Rasulullah itu benar. Dan dia perlu memantau dan mengkaji kaum TIMUR ini dari jarak dekat. Tetapi diantara semua negara timur ini kaum yang sejarahnya di didik oleh para-para "Pengembara Islam" (Utusan Rasulullah) adalah? "orang melayu" buktinya? Tulisan melayu asalnya JAWI dan tulisan melayu diantara tulisan yang paling hampir dengan tulisan arab. ADA TULISAN KAUM LAIN YANG MENGHAMPIRI TULISAN ARAB SELAIN JAWI? TIADA!! mengapa saya menyebut utusan Rasulullah? ini kerana pandangan Rasulullah amat hebat mengenai akhir zaman dan banyak utusan-utasan beliau dihantar mengelilingi bumi ini untuk menyebarkan agama islam.

Sabda Nabi SAW, Panji-panji Hitam akan keluar dari Khurasan (Setelah Pemuda Bani Tamim bertemu al-Haris Harras dan pada masa itu juga kawan-kawan al-Mahdi (tentera-tenteranya) keluar menuju Baitulmaqdis.

Siapakah Bani Tamim ini? mari kita lihat hadis lain... 

Dari Sauban RA katanya, bersabda Rasulullah SAW :
“Akan berbunuh-bunuhan dekat tempat simpanan Kaabah kamu tiga beradik. Semuanya adalah anak-anak kepada seorang (bekas) khalifah. Kemudian tidak seorang pun antara mereka yang dapat (harta itu atau menjadi khalifah). Kemudian muncullah Panji-panji Hitam dari sebelah Timur, lalu mereka akan membunuh kamu semua dengan satu pembunuhan (yang paling dahsyat) yang belum pernah dilakukan oleh mana-mana kaum pun.” Kemudian baginda menyebutkan sesuatu yang saya tidak berapa ingat. Kemudian baginda bersabda, “Maka apabila kamu semua melihatnya, hendaklah kamu segera berbaiat kepadanya (Pemuda Bani Tamim itu) walaupun terpaksa merangkak di atas salji kerana di sisinya adalah Khalifah Allah, iaitu Imam Mahdi.” (Ibnu Majah)
 
Siapakah Bani Tamim ini? hmmmm....anda tertanya-tanya dengan soalan ini? adakah huruf TA mewakili Tanah dan MIM mewakili Melayu? HAH!! anda terkejut? ataupun huruf TA mewakili Tentera dan Mim mewakili Mahdi atau Muhammad? Tentera Mahdi atau Muhammad? adakah ini semua kebetulan? Adakah kerana Dajjal tahu makna ini lalu ia ubah kepada MALAYSIA atas dasar "INTERNATIONAL" Oh tidak!! Mereka tidak mampu melupakan kita dari sejarah kita. Walaupun mereka tukarkan tulisan melayu kepada ROMAN sekalipun!! MELAYU TAKKAN HILANG DIDUNIA!! kata-kata Hang Tuah. Siapakah Hang Tuah? Anda gali sendiri sejarah Melayu dan anda akan terkejut dengan kewujudan nya.   

Akan ada orang-orang yang keluar dari sebelah Timur, lalu mereka mempersiapkan segala urusan untuk al-Mahdi, yakin pemerintahnya.
(Ibnu Majah)


(Ini hanyalah pandangan saya dari sumber rujukan, bacaan dan pemahaman saya. Sebarang kesalahan dari artikel ini anda dipersilakan tegur saya jikalau saya salah)


Friday, 2 September 2011

Sistem Negatif Milik Dajjal 2

Saya kembali menulis selepas sibuk berpuasa kemudian raya. Harap anda semua masih sihat dan terus beramal. Kali ini saya ingin menceritakan mengenai Sistem. Seperti kita tahu definisi Sistem adalah sesuatu yang telah tersusun, teratur, ataupun in english "Well Organize"

Seperti kita tahu Sistem mempunyai pelbagai definisi mengikut bidang masing-masing. Tetapi apa yang saya ingin membincangkan adalah Sistem yang Negatif. Ada ke Sistem yang Negatif? Sudah tentu ada, kerana selagi semua benda didunia ini dicipta manusia ia masih mempunyai kelemahan. Tetapi Sistem apa yang paling NEGATIF? Bagi saya sistem yang paling negatif sekali adalah "Sistem Masa dalam Pekerjaan" di seluruh dunia. Nak tahu ceritanya? Kita mulakan dengan sejarah dulu-dulu.

Zaman nabi-nabi kita dahulu pekerjaan bukanlah sesuatu yang amat membebankan mahupun menyibukkan. Ini kerana mereka berniaga sendiri dan tempoh kerja mereka amat berbeza ini kerana mereka mempunyai masa bersolat, masa untuk keluarga, masa untuk menziarahi teman dan lain-lain. Dengan ini mereka jauh sekali dari Sistem Sekularisme. Zaman nenek-nenek moyang kita pula lebih kurang sahaja seperti zaman nabi-nabi kita kerana mereka hidup kerja sendiri, mempunyai tanah dan mereka usahakan sendiri. 

Satu soalan penting disini adalah. Adakah nabi-nabi dan nenek-nenek moyang kita terikat dengan "Sistem Masa dalam Pekerjaan"? sudah tentu tidak...Mereka menggunakan sistem masa itu sebagai ALTERNATIF untuk menyusun jadual seharian mereka yg kosong ataupun saya gelarkan "Kerja untuk hidup" dan bukan "Hidup untuk Kerja". Buka mata dan fikiran anda luas dan cuba anda fikirkan. Adakah aku ini manusia mekanikal? manusia yang tidak mempunyai hati, jiwa dan akal? Bekerja siang malam sampai aku mengabaikan tanggungjawab aku sebagai seorang khalifah dibumi ini. Lupa tanggungjawab dalam masyarakat. Dan akhir sekali mula menjauhi Kitab Suci dan ajaran Agama Islam. 

Zaman sekarang Sistem Masa dalam Pekerjaan menjadi yang paling utama, Bak kata orang "Satu hari ko tak kerja anak ko nk makan apa?" Sampai macam itu ayat dia. Hasil dari Sistem Masa dalam Pekerjaan yang tidak seimbang juga menyebabkan banyak implikasi negatif lebih dari positif. Kalau JPJ cakap manusia hanya boleh fokus memandu hanya 2 jam sahaja. Jadi manusia hanya mempunyai tahap dan masa yang tertentu untuk fokus bekerja. 

PS - Apa perkaitan dengan Dajjal? bersambung....


Monday, 8 August 2011

Pilihan itu Milik Allah...

"PILIHAN" itulah yang saya ingin fokuskan..."Mengapa pilihan itu wujud?"..."Bagaimana jikalau manusia tanpa pilihan?"..."Adakah pilihan itu benda baik?" Mari saya cuba berikan sedikit pandangan saya mengenai "Pilihan"

Allah ciptakan semua makhluk dan kehidupan di alam semesta ini dengan berpasangan...Matahari dan Bulan, Jantan dan Betina, Langit dan Bumi, Jauh dan Dekat, Penyakit dan Ubat, Siang dan Malam...Baiklah secara mata kasarnya anda mungkin sudah faham betul? Dunia ini masih ada pasangan masing-masing...

Tetapi bagaiman dengan pasangan yang kita tidak dapat lihat? seperti Dosa dan Pahala, Syurga dan Neraka, Malaikat dan Iblis, Alam Dunia dan Alam Akhirat, Jin dan Bunian...Adakah anda boleh lihat? Sudah tentulah anda tidak tahu dan takkan nampak melainkan izin Allah SWT...

Allah mewujudkan pilihan kerana itulah yang dapat membezakan manusia dan makhluk-makhluk lain...Pilihan juga wujud kerana tanpa pilihan manusia akan hidup dengan hanya satu warna sahaja...Tetapi kerana pilihan juga manusia semakin berani menentang Allah...Ini kerana manusia berhak memilih AGAMA dan TUHAN mereka, ini berlaku kerana berbagai jenis ideologi dan pegangan yang dibuat manusia sendiri!!

Tapi anda perlu ingat!! Allah hanya beri anda pilihan Dosa dan Pahala...Allah juga beri anda pilihan untuk memilih Syurga atau Neraka...Allah juga berikan anda jalan yang Sesat dan jalan yang Betul!!...Dan akhir sekali Allah juga memakbulkan doa anda yang Baik mahupun Buruk...Ini semua MILIK ALLAH!! Kunfayakun!!

Jadi manusia ini wujud untuk melalui jalan-jalan dan ujian-ujian untuk membuat pilihan di Dunia untuk Akhirat...Pernah juga saya dengar orang cakap "Hidup ini kena seimbang diantara dosa dan pahala, Kerana kita ini manusia yang biasa lalai dan tidak lari dari dosa" Kita perlu ingat!! Apabila kita ditimbang!! Dacing itu tidak akan berada ditengah-tengah ya!! Allah SWT akan menimbangi kita seadil-adilnya!! Jadi ayat diatas itu memang tidak berasas!!

Maksudnya disini adalah kita perlulah melakukan kebaikan, Pilih la jalan yang terbaik...Walaupun kita ini manusia biasa...Tetapi bukankah kebaikan itu dituntut agama...Allah berikan kita pilihan!! jangan kita salah pilih dan terus berada di jalan yang kita salah pilih itu!!

PS - Sibuk dengan kerja!! insyallah sambung lagi dengan pemikiran untuk dikongsi :)

Tuesday, 19 July 2011

Allah ada Tangan?

"Ajal maut ditangan allah/tuhan" Biasa dengar ayat ini? sudah tentu anda biasa bukan? Terdapat didalam skrip drama atau movie, lirik lagu, surat khabar atau dimana-mana anda pergi sekalipun anda biasa dengar...Perkara ini terjadi akibat peningkatan peradaban dan budaya dari zaman nenek moyang kita lagi...

Ia ada dalam versi lain juga...Mungkin kerana peradaban budaya atau bangsa untuk membuat kiasan bahasa tersebut untuk TANGAN itu...Tetapi kita harus ingat bahawa Allah tidak dapat dibayangkan...Jikalau orang beragama lain tanya kita..."U punya tuhan pun sama juga ma...ada tangan"...Lalu kita terkedu mahu menjawapnya...Mungkin kita faham...Tetapi orang lain macamana? Kadang kita pun ambil ringan hal ini...Tetapi bagi orang kafir inilah peluang mereka...HANYA KERANA AYAT BETUL?? Kecil tetapi impaknya?? anda fikirkan sendiri...

Ayat Tangan ini biarlah bersesuaian dengan maksud kita...Takkan kita tidak boleh guna "Ajal maut Ditentukan Allah/Tuhan" kan mudah ditafsirkan dan difahami...Zaman sekarang ini macam-macam orang kafir akan pertikaikan agama Islam dari A-Z...Jadi kadang-kadang kita perlu la berfikir sebelum bercakap...Dahulukan Agama utamakan Bangsa...Jangan kerana budaya, mati agama... : )

PS - Hanya Pandangan...

Monday, 18 July 2011

Manusia, Pokok

Manusia dan pokok? ada kaitan ke? sudah tentu ada...Tanpa pokok tiadalah manusia betul?

TETAPI tanpa manusia  pokok masih boleh hidup...betul? sudah tentu betul...ini kerana kita yang selalu menebang pokok untuk kepentingan sendiri...tetapi pokok masih boleh hidup tanpa manusia...

Jom kita ke topik utama kita iaitu POKOK!! Saya tidak mahu membincangkan apa itu pokok...Saya juga tidak mahu membincangkan macamana pokok itu boleh wujud...

TETAPI saya mahu ceritakan POKOK adalah contoh terbaik untuk kita lihat macamana Agama, Bangsa boleh wujud, HA!!! nampak lari betul tak? tidak mengapa...saya bagi anda faham...

Kita mula dari biji benih pokok

BENIH POKOK - Ambil contoh Benih Pokok ini adalah Planet Bumi yang SATU...Tanpanya tiadalah Pokok

BATANG POKOK - Batang pokok adalah ASALNYA PEGANGAN MANUSIA kerana ia mempunyai satu batang besar sahaja...bermakna asalnya kita manusia mempunyai SATU PEGANGAN DAN AGAMA.

BATANG RANTING - Ranting besar yang menjalur itu mewakili BANGSA kerana pokok mempunyai banyak batang ranting...Jadi didunia ini kita mempunyai pelbagai BANGSA...

RANTING POKOK - Tumbuh disebalik batang ranting besar itu adalah AGAMA...Disebabkan ranting ini lebih banyak dari batang ranting dan ia kecil dan mudah patah...Bermakna AGAMA didunia ini banyak termasuklah AGAMA sesat...Jadi ada AGAMA yang hilang pengikutnya setiap tahun...Sama seperti ranting yang patah setiap bulan atau tahun...

DAUN POKOK - Dan akhir sekali daun pokok itu adalah PENGIKUT MANUSIA...Ataupun MANUSIA...Manusia duduk dibawah batang ranting BANGSA dan ranting AGAMA masing-masing...

Tidak perlulah saya ceritakan Mazhab dan Ideologi didalam ini kerana ini bergantung pada daun Manusia itu sendiri...Jadi disini kita dapat lihat pecahan dari pokok amat teratur dan terancang dalam kehidupan manusia...Hebat tidak perancangan Allah SWT? HEBAT subhanallah..Semuanya sudah disusan rapi dan dirancang hebat olehNya...

Pokok memerlukan air yang bersih dan Matahari yang secukupnya untuk hidup...Pokok juga menyerap karbon dioksida dan melepaskan oksigen...Jikalau pokok itu dapat air yang kotor ataupun kekurangan air pokok itu akan cacat dan layu ataupun rosak didalam dan akhirnya MATI...Tidak cukup Matahari juga menyebabkan pokok itu tidak akan membesar dan terus mati...Tanpa karbon dioksida pokok itu juga akan MATI...

Sama seperti manusia...Tanpa makanan yang sihat yang secukupnya ataupun makanan yang halal kita akan sakit-sakit ataupun kecacatan fizikal...Sama seperti Air, Tanpa ilmu yang secukupnya kita juga akan tidak akan capai apa-apa matlamat dalam hidup kita...dan tanpa ilmu yang cukup juga menyebabkan kita sesat dan terus sesat...Dan akhir sekali didunia ini memang adil mempunyai jahat dan baik sama seperti karbon dioksida dan Oksigen...Ini kerana Allah SWT Maha Adil...

Pokok akan gugur daunnya jikalau rosak...kemudian ranting pokok, kemudian batang ranting akan jatuh...dan  akhirnya tinggallah batang pokok yang tiada temannya...(TINGGALLAH PEGANGAN TANPA MANUSIA YANG MAHU MENGANUTINYA) dan akhirnya kiamat...

PS - Sepatutnya tajuk adalah "Pohon Kehidupan"     -Pandang Saya-

Sunday, 17 July 2011

Demokrasi = Pembunuh Halus

"Mereka menolak sistem pemerintahan kita!! Kita perlu membunuh mereka atau menjatuhkan mereka walau macamana sekalipun" Kata seorang pendeta Yahudi di pusat perlembagaan Athens...

Ini menunjukkan betapa takutnya orang kafir apabila orang Islam mula bangkit dan sedar mengenai kelemahan pemerintahan Yahudi..Tetapi sekarang kita orang Islam pula yang mula mempertahankan sistem pemerintahan ini...Apa sudah jadi? Mungkin ada yang tidak kena dengan hal orang atasan negara Islam..

"Perpegang teguh kepada sunnah Nabi s.a.w. dan sunnah para khulafa Al-Rasyidin Al-Mahdiyin (Abu Bakar, Omar, Uthman dan Ali r.a.) yang mana mereka telah mendapat petunjuk daripada Allah Taala." Direkodkan oleh Abu Daud dan Tarmizi...Jadi adakah negara-negara Islam masih mematuhi corak pemerintahan zaman Rasulullah dan Para Sahabat? 


"Setelah beratus tahun kita berusaha, akhirnya kita berjaya meletakkan demokrasi di negara mereka. Walhalnya mereka sendiri akan mempertahankan sistem kita tanpa kita menyuruhnya! hahaha" Gelak seorang pemimpin perang saraf (Psychology Warfare) orang kafir...Adakah situasi ini betul-betul berlaku? Anda berhak memikirkannya...


Nabi Musa, Nabi Ibrahim, Nabi Isa, Nabi Muhammad...Mereka tertindas akibat demokrasi dizaman mereka! Nabi Isa dihukum bunuh akibat kata majoriti (Demokrasi) mengatakan ia bersalah kerana mengaku seorang pesuruh Allah...Nabi Muhammad berhijrah akibat tekanan di Mekkah akibat kata majoriti (Demokrasi) tidak suka pada ia...Jadi adakah kita masih menjalankan sistem Allah dimuka bumi ini?

Tiada sistem atau undang-undang sehebat Allah SWT...Anda tidak percaya? Anda takut isteri anda berzina? anda takut anak perempuan anda dirogol? Itulah Allah mewujudkan Hukum Hudud...Dimana pesalah akan direjam dengan batu sehingga mati didepan orang ramai...Supaya masyarakat tidak berani melawan hukuman Allah ini...Anda takut pada hukum hudud? Itu tanda penyakit akhir zaman dimana yang haram itu mula dihalalkan...

PS - Orang Islam perlu setia menanti Imam Mahdi...Yang akan memperjuangkan kebenaran...Bukannya pemimpin yang takut mati dan cintakan harta...Dimana apabila berperang mereka angkat kaki dahulu sebelum rakyat! Tidak percaya? carilah kelemahan negara islam zaman sekarang...

Thursday, 14 July 2011

Aku Kaya, Aku Taiko!!

"Aku kaya, aku ada duit!! aku boleh beli orang jaga aku!! aku nak pukul orang ke aku nak langgar orang ke aku  punya hal!! kau jaga kau punya hal, aku jaga aku punya hal!! jangan sampai aku buat kau melutut!!"

Hebat tak dialog diatas ini? : )   (dah macam skrip dialog KL Gangster 2 pulak)

Matlamat entry saya adalah...Duit kita banyak dalam cara halal atau haram sekalipun...Allah yang berikan! nak bukti? Kita main judi ke.. kita kerja ke hebat macamana sekalipun...Allah dah rancang perjalanan hidup kita...Tiada rahsia dariNya yang dapat kita lari...Walaupun kita bergerak secara sulit mahupun berbisik sekalipun...Gerak hati kita sudah ditetapkan oleh Allah SWT...

Walaupun sejahat-jahat kita sekalipun sebagai orang islam...2 Malaikat sentiasa menemani kita dan Allah sentiasa perhatikan kita...Kita kepala kongsi gelap ke, kita perdana menteri ke, kita raja ke, Maut sentiasa menanti kita...SAYA YAKIN ANDA TIDAK TAHU APA AKAN BERLAKU 30 MINIT AKAN DATANG BETUL? Walaupun anda sudah ada rancangannya...Pada yang suka menjatuhkan orang, nasihat saya adalah anda balik rumah pun buka pintu seorang diri...Kalaulah ada orang ketuk anda macamana agaknya perasaan masa itu?

Walaupun orang itu jahat tetapi tiba-tiba dia kaya dan pandai tetapi masih jahat! Anda jangan cemburu dan bimbang...Itulah ujian untuknya...Berdoalah pada Allah supaya hilangkan sifat angkuh dan bongkak mereka..

Allah sudah menguji umat terdahulu sebagai sejarah untuk kita ingati, Jadi kita masih lagi diuji dengan ujian nya sehingga nyawa dicabut olehNya...

PS - Ujian hebat Allah SWT adalah kesenangan...Bersyukur dan selalulah ingat padaNya "Pandangan Saya"

Tuesday, 12 July 2011

Artis...Dimana nilainya?

Agak pedas la entry saya kali ini...tetapi ini hanya pandangan saya dan bagi saya tidak perlulah kita abaikan...

Mereka bermula dengan propaganda hiburan remaja melalui Mentor, Akademi Fantasia dan banyak lagi...Langkah pertama, mereka sudah senyum melihat majoritinya orang Melayu Islam... "Mereka sudah suka dengan adab dan cara kita" kata Mereka...

Perancangan seterusnya adalah budak kecil..."Kita perlu serapkan nilai hiburan pada mereka(budak kecil)" lalu muncullah rancangan idola kecil dimana budak-budak mula dimake up kan...diajar menyanyi...diajar menari...diajar eye contact dengan audience "Ibu bapa mereka menyukainya" kata Mereka...

Lalu tidak cukup dengan itu mereka ada agenda lebih baik "Kita perlu serapkan suami dan isteri bersama-sama" lalu muncullah Sehati Berdansa..."Wah mereka suka dengan apa mereka buat!" Mereka mula berparti diatas kejayaan mereka...

Dan paling akhir sekali mereka mempunyai idea dimana agenda tersembunyi mereka tidak akan putus iaitu Kilauan Emas dimana orang tua-tua pula jadi mangsa seterusnya..."Mereka akan menghalalkannya dengan sendiri tanpa kita suruh" kata mereka...

Hmmm untuk pengetahuan kamu semua...Seni dan Artis adalah jauh dan berlainan...Artis dizaman Rasulullah hanya dimata Firaun dimana mereka adalah hamba yang dipertontonkan oleh Firaun dan geng-geng mereka...Tetapi sekarang artis diangkat tinggi lebih dari seorang Ustaz dan Ulama besar...

Kita akan bagi alasan diatas "Niat" dan "Selagi solat terjaga dan tidak lalai tidak mengapa!" Syurga, Neraka dan Dosa, Pahala hanya Allah sahaja yang tahu...Tetapi Realitinya kita tengok majoriti berapa ramai yang telah TERlalai akibat propaganda begini...Walaupun niat artis itu BETUL sekalipun...tetapi NIAT peminatnya kita tidak tahu? Niat media kita tidak tahu...

DULU ORANG KAFIR SUSAH NAK PAKSA ORANG ISLAM JADI KAFIR KERANA JIHAD DAN CINTAKAN ISLAM ORANG TERDAHULU AMAT KUAT...

Lagipun takkan orang kafir nak cakap "You punya agama salah..tuhan u tu pun salah" takkan mereka hendak berdepan dengan orang islam begitu? mereka mempunyai idea halus dimana hancurkan mereka dari dalam dan mereka akan menghalalkannya sendiri tanpa paksaan...

Impak besarnya orang akan lebih fokuskan pada agenda hiburan ini suatu masa nanti...SEMUA ORANG YANG BERPELAJARAN cuba nak jadi artis...SEMUA ORANG YANG BERPELAJARAN nak meloncat-loncat mengikut mereka...SEMUA ORANG PANDAI mengagung-agungkan bintang kesukaan mereka...KASAR bukan ayat saya? Anda suka DBSK? Anda suka SITI NURHALIZA? Anda suka MAWI? ini semua pilihan anda...tidak mengapa...

Sekali anda postkan favorite Band anda di facebook...Ramai melihatnya....Ramai mula menyukainya dan mencintainya...Semakin ramai sehingga tiada lagi ruang untuk Ceramah para Ulama...Lagu zikir yang menenangkan jiwa...INI HAK ANDA...siapapun takkan halang : )

INGAT PADA HADIS AKHIR ZAMAN INI

Daripada Ali bin Abi Thalib ra, Rasulullah SAW bersabda: 
"Apabila umatku telah membuat 15 perkara, maka BALA pasti akan turun kepada mereka, iaitu": 

Para artis-artis disanjung-sanjung, 
Muzik banyak dimainkan/didendangkan. 

(Cukup dua sahaja saya petikkan)

Sabda Rasulullah SAW:
"Sesungguhnya  ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan babi (setelah mati)". 
(Hadis Riwayat Ibnu Majjah) 

PS - Bukan semua artis saya cakap tidak elok...Tetapi hakikatnya majoritinya anda boleh fikirkan sendiri...

Saturday, 9 July 2011

Propaganda Mereka

Sementara orang lain sibuk mengenai isu BERSIH yang tidak habis-habis...Mari kita fokus dengan topik "Propaganda Mereka"



Tidakkah anda merasa pelik apabila cerita mengenai UFO ini mula disebarkan luas?

Yang lebih peliknya...cerita ini hanya dibuat oleh orang barat dan eropah...

Kalau sekali dua tidak mengapa ia disiarkan...

Tetapi hampir setiap tahun cerita mengenai UFO atau makhluk asing ini tersiar di pawagam ataupun dikaca TV

Apakah matlamat orang barat dan eropah untuk membuat propaganda begini?

Bukan setakat umur kita di-Brainwash-kan oleh cerita UFO ini....

Malahan anak-anak dan budak-budak kecil pun sudah di-Brainwash-kan oleh mereka...

Kerana kartun-kartun zaman sekarang pun menceritakan tentang UFO...

Apakah ini satu fenomena atau propaganda? Apakah fungsi cerita UFO ini dibuat?







Pendapat/Jawapan saya adalah - Orang barat mahu membuat New World Order...ataupun One World Government...Anda tahu? Tidak?

Bayangkan kita hanya mempunyai satu kerajaan dibumi ini...

Satu AGAMA...

Lagi-lagi diketuai oleh orang bukan islam...ATAS ALASAN..."KITA PERLU BERSATU MELAWAN MEREKA(UFO) BAGI MEMPERTAHANKAN BUMI" jadi kita pula akan jadi macai mereka untuk mereka teknologi paling kuat untuk mengalahkan "UFO" ini...Dan end-game-nya...Mereka(orang kafir) ini akan menggunakan teknologi itu untuk menjatuhkan semua bangsa dan agama didunia ini...Lalu kita(orang islam) akan ditindas lebih teruk dari sekarang...

Adakah saya mengarut? hahaha...Cuba anda fikirkan...Kebanyakan cerita mengenai UFO ini semua jahat-jahat...dan kebanyakan cerita UFO ini juga cerita mengenai penaklukan BUMI...dan yang paling penting...PENYELAMAT cerita itu adalah "THE CHOOSEN RACE" ataupun Bangsa Pilihan Tuhan iaitu "WHITE PEOPLE" kononnya...Ada anda tengok orang KULIT LAIN di akhir cerita?? Tengoklah TRANSFORMER, PREDATOR, ALIEN, AVATAR...

Orang kita akan cakap "DAH MEMANG ITU CERITA DIORANG!!" tetapi bagi mereka...kerana cerita mereka jugalah mereka berjaya meyakinkan dunia bahawa mereka "HEBAT" betul tak??

PS - Fitnah yang tidak henti...Bergantunglah pada TALI ALLAH...dan anda akan selamat...

Thursday, 7 July 2011

Makhluk ini tidak Kenal ADAM dan SYAITAN??

Imam Ghazali memetik apa yang dikatakan Hadis Nabi ketika membicarakan ibadar berfikir(tafakur) sebagaimana petikan berikut:


"Pada suatu peristiwa Rasulullah saw melihat beberapa orang sedang bertafakur. "Mengapa kamu berdiam diri?" Tanya Rasulullah saw. "Kami sedang tafakkur, merenung ciptaan Tuhan," jawab mereka.

"Lalu Rasulullah saw bersabda, "Renungkanlah apa yang telah diciptakannya, namun jangan kamu fikirkan keadaan ZatNya. Renungkanlah, nun di sana, di maghrib, ada sebuah tempat, penuh cahaya, luasnya sejauh perjalanan matahari empat puluh hari. Di tempat itu ada sejumlah makhluk Tuhan, yang belum pernah melakukan penderhakaan kepadaNya sekejip matapun."

Kemudian mereka bertanya lagu kepada Rasulullah saw, "Ya Rasulullah, tidakkah mereka tergoda oleh syaitan?" Jawab Rasulullah, "Bahkan mereka tidak tahu, bahawa syaitan telah ada." Lalu mereka bertanya lagi: "Adakah orang itu keturunan Adam juga?" Rasulullah saw menjawab "Mereka juga tidak tahu bahawa Adam telah ada."

Jika Hadis di atas dapat dibuktikan kesahihannya, jelas Rasulullah saw menceritakan tentang sebuah planet lain dari bumi, yang luasnya sejauh perjalanan matahari selama empat puluh matahari..


PS - Allah maha mengetahui...-Entry Khas Jumaat- (Terima hadith ini sebagai tambahan ilmu sahaja..Kerana kesahihannya masih dalam perbincangan ulama)

Tuesday, 5 July 2011

Wordless Wednesday

Siapakah Suara Disebalik Optimus Prime


Nama beliau ada Peter Cullen...Dilahirkan di Montreal...Khidmat suara beliau didalam cerita blockbuster Transformer bermula semenjak cerita kartun dari mulanya animated Transformer zaman kita kecik-kecik sampai la Transformer Dark of Moon...begitu juga suara-suara bintang yang lain...MENARIK KAN??


PS - Sesi merehatkan otak...jadi kenela carik artikel yang ringan sedikit... :) TENGOK...BUKANKAH SUARA OPTIMUS PRIME LEBIH PENTING!! tanpa Peter Cullen takdelah Optimus Prime... :) Pandangan je

Monday, 4 July 2011

Mereka Ragut Maruah dan Jiwa Kita!!

Semasa kita kanak-kanak…kita diajar menggunakan pancaindera…kita diajar bagaiman sesuatu ilmu itu akan meresap di otak kita..kita diajar membaca, menulis, menulis, mengira, mewarna, bermain, berlari...

    Selepas itu kita akan ditanya "Bila dah besar nanti nak jadi apa? Apa cita-cita kamu nanti?"...Kita diajar supaya menjawab "Bila saya dah besar saya nak jadi doktor, cita-cita saya menjadi peguam dan sebagainya"...Perbezaan jiwa belum wujud tetapi fungsi watak sudah kita fahami ketika itu...

    Selepas itu kita akan diajar fungsi-fungsi ilmu, bagaimana setiap ilmu akan bertindak mengikut maknanya sendiri...Kita merasa kagum dan percaya ilmu...

    Selepas itu kita akan dipisahkan dengan orang lain..Kita diajar untuk menilai "Pelajar Pandai" dan "Pelajar Bodoh"...Pelajar pandai mendapat pujian, pelajar bodoh dimarahi oleh ibu mereka...Ini adalah asas untuk memecah belahkan kita...Tetapi kita diajar "Perpaduan Antara Kaum" Supaya kita percaya warna kulit menyebabkan perpecahan...Padahal perbezaan ilmu adalah senjatanya...

    Maka ilmu yang berbeza yang berbeza maka pekerjaan kita berbeza...Maka berbezalah duit kita, berbezalah rumah kita, berbezalah perhiasan kita, berbezalah maruah kita...Selepas itu kita diajar "Miskin Kaya tiada beza sama sahaja" kata kita...Maka lupalah kita bagaimana ia bermula...

    Pelbagai masalah kehidupan direka, supaya pelbagai penyelasaian dapat direka, pelbagai penyelesaian direka supaya pelbagai ilmu dapat direka, pelbagai ilmu direka supaya pelbagai pekerjaan dapat direka, pelbagai pekerjaan direka supaya pelbagai taraf kehidupan direka, pelbagai taraf kehidupan direka supaya pelbagai jiwa manusia dapat direka, pelbagai jiwa manusia direka supaya pelbagai maruah dapat direka,  pelbagai maruah direka supaya pelbagai cara diri mereka akan dibeli...Maruah yang mengkafirkan hati kita secara senyap-senyap...

PS - Ini adalah pandangan yang saya ingin kongsikan..."Rasulullah tidak membenarkan ilmu atau sesuatu yang memberikan harga kepada diri sendiri" jangan terlalu menilai manusia kerana ilmunya..."Allah lebih maha mengetahui"

Sunday, 3 July 2011

Kisah Dibuli!! (Video Realiti)

Ini kisah dimana Cassey telah dibuli rakan sekolahnya 3 tahun tidak silap saya..dan akhirnya beliau tidak tahan dan membuat tindakan untuk mempertahankan diri beliau...peristiwa ini berlaku di Australia dan video ini juga telah menarik perhatian para pemberita dari Britain, United Kingdom dan United States untuk interview mereka berdua...akhirnya mereka berdamai dan rakan sekolahnya tidak akan membulinya lagi..

PS - Janganlah kita membuli antara satu sama yang lain...

Saturday, 2 July 2011

Realiti Pelajari Ilmu

Kebanyakan kita mempunyai pelbagai cara pelajari ilmu yang Allah kurniakan kepada kita...

Ia seperti kita melihat ke arah PELANGI..

Untuk melihat PELANGI kita perlu berada di tempat yang betul..

Andai kata kita berada di tempat yang betul dan tidak perlu berganjak untuk melihat keindahannya...

Itu amat bagus dan tidak memerlukan cabaran..

Tetapi jikalau kita tidak dapat melihat PELANGI itu? sudah tentu kita perlu meredah hutan belukar dan segala

Cabaran untuk melihat ia betul tak?

Sama juga seperti kita pelajari apa-apa jenis ilmu..

Ada manusia yang terus memahami ilmu itu secara keseluruhan dengan hanya usaha belajarnya sedikit sahaja..

Ada manusia yang terpaksa bertungkus-lumus untuk memahami ilmu itu...


PS - Itulah sifat dan kehebatan manusia yang ada...janganlah dianggap tidak elok atau dipandang negatif sesama manusia..syukurlah dengan nikmat yang diberikan..

KAU MASUK NERAKA!! (Wajib Baca)

Jangan terpedaya dengan tajuk entry...kali ini saya akan menceritakan kenapa orang senang menghakimi orang lain...Ketahui bahawa dunia ini bukan semua orang baik dan semua orang yang jahat..

JADI APA GUNA YIN dan YANG NI?

Yin dan Yang ni adalah SEIMBANG...Pernah dengar hadith Rasulullah "Belajar lah sampai ke negara Cina" 

BIAR SAYA UNGKAIKAN...

Untuk Individu
Nampak kawasan HITAM? kenapa ada PUTIH disitu? ini kerana setiap manusia yang jahat..sebenarnya ada kebaikan nya yang kita tidak nampak..

Begitu juga warna PUTIH..individu manusia itu tidaklah sesempurna yang disangka..adalah keburukan yang kita tidak nampak..

Untuk Berkumpulan
Kawasan HITAM itu bermakna kumpulan yang jahat...Tetapi mengapa ada PUTIH? ini kerana sebenarnya dalam kumpulan jahat itu..Bukannya kesemua mereka jahat..Ada yang baik tetapi kita sahaja menilai terlalu awal mengenai mereka..

Sama juga dengan warna PUTIH..Itu yang ada tompok HITAM disitu..Ini kerana bukan semua golongan kumpulan baik-baik ini semuanya baik..Ada yang tidak baik..Cuma kita sahaja tidak nampak..

Kenapa Yin dan Yang berbentuk Sfera?(maksud saya bulat yang berkeseluruhan) ini kerana sfera ini mempunyai nilai elemen yang tinggi..ambil contoh kubah masjid..cuma kubah masjid adalah semi-sfera..

PS - Janganlah kita judge orang terlalu cepat..dan janganlah kita judge orang secara berkumpulan..dalam kumpulan itu ada yang baik..judge lah individually dalam kumpulan itu..

Apa Yang Bernilai Sangat??

Semua benda ada nilai nya..

Kasut ada nilai nya...Nak masuk tandas pun ada nilai nya...

Tapi itu untuk materialistik...Macamana dengan bukan materialistik,

ADA NILAI KE? macam bercinta ada nilai ke? berkahwin, berkawan..

Manusia selalu memandang rendah pada nilai materialistik..TETAPI

Jangan memandang rendah pada nilai HUBUNGAN!

Setiap hubungan yang baik ada nilainya...CONTOHNYA

Mencari pasangan yang baik dunia akhirat...NILAINYA ADALAH

-Kalau pasangan kita baik, kita pun kena la "berubah jadi baik" (ini harga/nilainya)
-Pasangan kita bekerja kuat mencari rezeki, kita pun kena la "memahami situasi" dia (ini harga/nilainya)

SEDANGKAN KASUT LEVI'S nilai/harganya adalah RM250...jadi kita kena la berusaha carik duit nak beli betul tak? 

Maksudnya...untuk mendapatkan sesuatu bukannya dengan duduk senang lenang sahaja...benda tu ada nilainya..jadi kita kenela berusaha untuk mendapatkan benda yang kita nak itu setimpal dengan nilainya...ADA FAHAM??

Friday, 1 July 2011

Alam Langit Nyaris-Nyaris Pecah

"Alam langit nyaris-nyaris pecah dari sebelah atasnya (kerana ngeri dan takutnya kepada kemurkaan Allah terhadap penduduk bumi yang lupakan kebesaran Allah sehingga menyeleweng dari jalan yang benar); dan malaikat bertasbih dengan memuji Tuhannya serta memohon ampun bagi makhluk-makhluk yang ada di bumi. Ingatlah! Sesungguhnya Allah, Dia lah Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani" 

Surah Asy-Syuura 42 Ayat 5

Terang-terang ditulis didalam Al-quran mengenai penduduk bumi..Janganlah kita abaikan ingatan ini..

Selagi pintu taubat terbuka...Tebarkanlah agamamu...

PS - Entry agama hari Jumaat...

Thursday, 30 June 2011

Lari Apabila Dicari..Tetapi Berharga

Lari apabila dicari...

Tidak minta dicari...

Kerana apabila dijumpai...

Ia tidak akan berharga dimata orang...

Apakah ia?

Ia adalah "IKHLAS"

Manusia tidak perlu mencari ia...

Kerana apabila IKHLAS ini datang tanpa disedari...

Ia akan mendatangkan kepuasan pada diri kita...

IKHLAS juga tidak suka menunjuk...

Kerana kalau ditunjuk takut ia disalahtafsir manusia...

Wednesday, 29 June 2011

Wang "Kertas" dan Emas? Mana nilainya?

WANG "KERTAS"

Seperti kita tahu...Nilainya wang dan emas sangat jauh berbeza...

Tetapi mengapa mata wang juga digunakan?

Bukankah mata wang kertas mempunyai seribu satu kelemahan?

Ini hanya wang "Kertas"..Tiada nilai melainkan "ada orang" yang memberikan "kertas" palsu ini nilai..

Jikalau matawang ringgi Malaysia jatuh tersungkur...

Tidak akan mempengaruhi mata wang singapura, indonesia malahan thailand sekalipun...

Tetapi jikalau matawang dollar us jatuh...Satu dunia merasakan impak kejatuhan matawang ringgi negara itu..

Apabila negara berperang...Nilai mata wang negara itu secara tidak langsungnya akan jatuh dan banyak

ambil masa untuk pulih..Ambil contoh Iraq, Afghanistan, Vietnam, dan lain-lain...

EMAS

Sangat bernilai walau sekecil mana pun...Ia juga diterima sepanjang zaman dan sepanjang masa...

Jikalau kita patah balik masa ke belakang di zaman-zaman firaun atau zaman P.Ramlee...

Cuba bawa emas dan wang kertas(sekarang)...Sudah tentu orang pada zaman itu akan ambil emas...

Dan mereka mengatakan "Wang kertas ini zaman bila?" jadi Wang zaman kita tidak akan laku zaman itu...

Apabila negara sedang berperang...Wang kertas umpama kertas kosong...Emas juga digunakan urusniaga...



PS - Emas dan Perak adalah nilai matawang paling kukuh dan susah jatuh...andaikata kita berada didalam "darurat" percayalah...Wang kertas ini akan hilang kekuatannya...Nak tak nak orang sanggup bermati-matian cari duit kan? Salah Siapa??

Akhirnya Aku Tahu Kenapa

Setelah aku postkan artikel yang memerlukan pemikiran...harini aku postkan pengalaman aku pulak..cerita yang lebih ringan sedikit..


Aku kadang-kadang pergi jogging atau berjalan-jalan dekat Taman..Dekat Taman Tasik Perdana, Tasik Titiwangsa, atau tempat lain-lain...Selalunya aku akan nampak Auntie2 dan Uncle2 cina bersenam...Jarang-jarang la nampak orang kita yang berumur pergi jogging..Selalunya nampak pun mereka tengah buat barbique bersama-sama keluarga atau kawan mereka...Maklumla nama pun "Taman Rekreasi" jadi tiada percanggahan dengan aktiviti sukanla disitu kan..

TETAPI saya ingin sangat tahu mengapa Auntie2 dan Uncle2 ni nak sangat "STAY FIT" sepanjang umur mereka...Jadi saya beranikan diri interview mereka di Taman Tasik Perdana..

Zuha : Uncle arr...kenapa u suka stay fit?? umur u pun sudah tua...duduk rumah sajala..

Uncle : Aiya! u arr...betul tala masa depan punya ooo...

Zuha : Aik!! apa pasai u cakap itu macam sama saya?

Uncle : U tamau tengok u punya cucu kahwin ka?? u tamau tengok family u happy sampai bila2 ka?

Zuha : Ooo..Itu pasal la uncle stay fit! uncle mau tengok cucu n family membesarla?

Uncle : Yala..Saya manyak sayang saya punya cucu n my family...kalau boleh saya mau tengok cucu saya punya anak tau! sebab itu i have to stay fit n healthy...Talam dunia ini tiada yang lebih berharga dari kebahagian bersama keluarga dan anak-anak...Saya pun tamau cucu saya menangis tengok saya mati maa!!


Begitulah perbualan kami...memang betul pun apa uncle tu cakap..kebanyakan kita menghabiskan duit pencen dengan duduk rumah...Makan Asam Pedas...Kene penyakit darah tinggi...dan macam-macam...tapi jarang kita fikir bahawa keluarga kita hendak tengok kita hidup lama...


P.S - Saya menasihati diri saya dan para pembaca.."Sayangilah Diri Sendiri Sebelum Menyayangi Orang Lain" Kalau diri sendiri pun perit...apatah lagi menyakitkan hati orang lain melihat kita derita betul tak?